Logo BIP Logo ePUAP
  • PL
  • EN
  • DE
  • CZ

Sprawy przez internet

Skargi, wnioski, zapytania do urzędu.
Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów.
Dopisanie do spisu wyborców.
Rozpatrywanie wniosków o wyrażenie zgody na używanie herbu gminy.

 

Czym jest Profil Zaufany ePUAP?

Profil Zaufany ePUAP to bezpłatny podpis elektroniczny, dzięki któremu można załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu. System zidentyfikuje osobę, która ten podpis wykorzystuje. Cały proces zastosowania profilu będzie odbywać się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Profil Zaufany ePUAP spełnia funkcje podobne do oferowanych obecnie komercyjnych podpisów elektronicznych.
 
W jaki  sposób można założyć Profil Zaufany ePUAP?
 
Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu ePUAP (www.epuap.gov.pl), z którego wysyłamy wniosek o potwierdzenie Profilu Zaufanego ePUAP. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie profilu w jednym z urzędów (czyli tylko raz trzeba będzie się udać do odpowiedniego punktu). W wybranym urzędzie urzędnik potwierdzi zgodność danych osobowych z tymi, które zostały wprowadzone do systemu. Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status Profilu Zaufanego.

Sposób działania

Profil Zaufany ePUAP działa jak odręczny podpis. Właściciel loguje się na stronie www.epuap.gov.pl, wybiera usługę (formularz) udostępniony przez Urząd Gminy Murów, którą chce zrealizować, wypełnia wniosek, podpisuje go Profilem Zaufanym ePUAP, a następnie wysyła wniosek do urzędu. Profil Zaufany ePUAP jest bezpłatny, dostępny dla wszystkich osób, które założą konto na portalu ePUAP.